IMG_2963

Tip Twee Thee

Thee met gember en peper te heet !!!!!!!! Dan hier een frisse variant. Ik ben zelf geen thee drinker en water heb ik ook de grootste moeite mee. Toch is water van groot belang maar dat weet jij zelf inmiddels ook wel. Voor mijn warme drankjes maak ik regelmatig variaties van groente en fruit. Zoals beloofd hier een de tip met Kaneel. (de kracht van kaneel kun je lezen in een van mijn eerdere blogs)

Suggestie 2….Thee van Groene Appel en Kaneel.

Ingrediënten:

Verse Groene Appel & Kaneel.

Ik neem 1 groene appel en gebruik ongeveer een kwart tot een halve in stukje gesneden voor de thee. Gekookt water erbij en even laten trekken, dan de kaneel erbij en eventueel wat honing of verse munt.

De rest van de appel in plakjes snijden en  op een schoteltje heel even in de magnetron verwarmen. Bestuiven met wat kaneel, erg lekker en doet een beetje denken aan APPEL(TAART) zonder lekker knapperig randje……..

XOXO SORAYA

Heb jij leuke tips voor thee of water met smaak? laat het me weten op info@bysoraya.nl en misschien plaats ik jou waterwondertje (met foto graag) op mijn site…

I @ Amsterdam

i@Amsterdam…

Ik heb het al eens op Facebook vermeld maar als je in Amsterdam bent moet je echt naar Amsterdam West. In een oude tramremise zitten heuse foodhallen, geïnspireerd op de Spaanse mercats. Behalve heerlijk eten zit er nog een bioscoop en moet je zeker even gaan kijken bij het hotel. Ik weet zeker dat je de plek leuk en lekker zult vinden.

Hoezee voor de Foodhallen dus. ENJOY…

Adres: Bellamyplein 51

www.foodhallen.nl

XOXO Soraya

IMG_2940

Trek in Thee 1

Soms wil je iets anders dan groene thee, rooibos thee en alle andere thee. Ik ben zelf geen thee drinker en water heb ik ook moeite mee. Toch is water van groot belang. Voor mijn warme drankjes maak ik regelmatig variatie van groente en fruit. Zoals beloofd hier een paar suggesties.

Suggestie 1….Thee van Gember en Rode Peper.

Ingrediënten:

Tja, zoals ik zeg verse Gember&Rode Peper.

Ik neem een paar plakjes verse gember en ongeveer 1/4 van een verse rode peper. Gekookt water en even laten trekken. Wel heet en warm, stevig drankje.

XOXO SORAYA

Honey, cinnamon, de beste vriendjes

(T)over Kaneel

Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat KANEEL een (indirect) verband heeft met het verliezen van vet (lees indirect). Mensen die dagelijks regelmatig kaneel aten hadden een aanzienlijk stabielere suikerspiegel en maakten minder insuline aan. Insuline is een hormoon dat zorgt voor vetopslag in je lichaam, en slaat extra vet op wanneer je bloedsuikerspiegel sterk stijgt. Kaneel eten zorgt dus voor minder insuline-aanmaak, wat er weer voor zorgt dat je lichaam minder vet opslaat! Doe dus vanaf nu wat kaneel in je yoghurt, havermout, smoothie of op je fruit.

“Ook in je ZELFGEMAAKTE THEE is kaneel woest aantrekkelijk”.

(je krijgt van mij een paar lekkere IN DE THEE tips in een van mijn volgende blogs)

Enjoy the MOMENTS

XOXO SORAYA.

IMG_3287

You Are Special

En go “OUTSIDE” for your summer work out.

Was het maar zo eenvoudig. Telkens nemen we ons voor om in januari te beginnen met het “shapen” van ons lijf en in februari is de helft van de goede voornemens weer vergeten. Doelstellingen die kunnen variëren van afvallen of aankomen tot conditionele training en spieropbouw. Maar weinigen zullen zeggen dat ze geen doelstelling hebben en dat moet je loslaten. Anders denken is een nieuw begin, niet in januari, voor de zomer of na de feestdagen en zeker niet gaan sporten omdat je denkt dat je te zwaar bent, te weinig conditie hebt of je partner vindt dat het moet ….. maar juist alleen voor JEZELF. Je wilt in SHAPE, je wilt ONTSPANNEN, ONTHAASTEN, tijd voor JEZELF. Na een paar trainingen in de buitenlucht zul je ervaren dat sporten je goed doet.

BySoraya start binnenkort met de buitentraining.

“Always Be One with yourself”

XOXO SORAYA.

large-1

Springlevend

Springen met een touw is een prima vorm van intensieve beweging.

Het is goed voor je COÖRDINATIE en je UITHOUDINGSVERMOGEN.

* Goedkoop * Geen speciale outfit nodig * Kunt het overal doen

 * Eigen niveau * In een kwartier verbrand je KCAL 172 (wel springen dan)

***

Goed op je ademhaling blijven letten tijdens het springen. Wel blijven doorademen.

XOXO SORAYA